Mikvaos 8:2-3

משנה ב

אלו בעלי קוריין שהם צריכין טבילה ראה מים חלוקים או עכורים בתחלה טהור באמצע ובסוף טמא מתחלה ועד סוף טהור לבנים ונמשכים טמא ר' יוסי אומר לבנים כעכורים

ר' עובדיה מברטנורא

חלוקים

שמטיף טיפים חלוקים כמין שלשלת

בתחילה

בתחילת הטלת מי רגלים

טהור

דלאו מין קרי הוא, אלא מעצירת השתן הוא בא

באמצע ובסוף

של הטלת מי רגלים, טמא, דמין קרי הוא

נמשכים

מי רגלים מדובקים

טמא

דמין קרי הוא

לבנים בעכורים

ובתחילה טהור, באמצע ובסוף טמא. ואין הלכה כרבי יוסי

--------------------------------

משנה ג

המטיל טפין עבות מתוך האמה טמא דברי ר' אלעזר חסמא המהרהר בלילה ועמד ומצא בשרו חם טמא הפולטת זרע ביום השלישי טהורה דברי ר' אלעזר בן עזריה רבי ישמעאל אומר פעמים שהם ארבע עונות פעמים שהם חמש פעמים שהם ששה ר' עקיבא אומר לעולם חמש

ר' עובדיה מברטנורא

המהרהר בלילה

ורואה שבא על האשה, וכשניעור משנתו מצא בשרו חם ולא מצא טפת קרי

טמא

דודאי ראה קרי אלא שנאבד במיעוטו בבגד

הפולטת שכבת זרע ביום השלישי טהורה

כגון ששמשה בחמישי בשבת ופלטה בשבת, לא שנא שמשה בתחילת ליל חמישי דאשתהי הזרע במעיה ארבע עונות שלימות ליל חמישי ויום חמישי ליל ששי וששי, לא שנא שמשה חמישי עם חשיכה, דלא אשתהי אלא מקצת חמישי וליל ששי וששי, דלא איכא אלא שתי עונות שלימות, שהעונה היא או יום או לילה

ר' ישמעאל אומר

בא לחלוק ולומר דפולטת בשלישי לשמושה טמאה, אבל פולטת ברביעי, טהורה. מיהו מודה הוא דמקצת היום ככולו, דלא הקפידה תורה אלא במנין הימים ולא במנין העונות

ופעמים שהן ארבע עונות שלימות

כגון אם שמשה בליל חמישי עם חשיכה, פליטתה טמאה עד תחילת ליל שבת

ופעמים שהם חמש עונות

כגון אם שמשה בתחלת יום רביעי בעלות השחר, ופליטתה טמאה עד ליל שבת

ופעמים שהם שש

כגון ששמשה בתחילת ליל רביעי והיא טמאה עד תחילת ליל שבת, נמצאו שש עונות שלימות

ר' עקיבא אומר לעולם חמש

עונות. ואם יצאה מקצת עונה ראשונה, נותנים לה מקצת עונה ששית להשלים חמש עונות, דכל הפולטת בתוך חמש עונות שלימות טמאה. והלכה כר' אליעזר בן עזריה