Ohalos 10:1-2

פרק י

משנה א

ארובה שהיא בתוך הבית ויש בה פותח טפח טומאה בבית כנגד ארובה טהור טומאה כנגד ארובה הבית טהור הטומאה בין בבית ובין כנגדארובה נתן את רגלו מלמעלן עירב את הטומאה מקצת טומאה בבית ומקצתה כנגד ארובה הבית טמא וכנגד הטומאה טמא

ר' עובדיה מברטנורא

ארובה שהיא בתוך הבית

ומגולה לאויר, שאין עליה גג מלמעלה

כנגד ארובה טהור

כלים המונחים למטה בארץ כנגד הארובה ורואים פני הרקיע, טהורים

מלמעלן

על פי הארובה

עירב את הטומאה

והכל טמא. הבית טמא והנותן רגלו גם כן טמא

וכנגד הטומאה טמא

שהזית נמשך לכאן ולכאן

-----------------------------------

משנה ב

אין בארובה פותח טפח טומאה בבית כנגד ארובה טהור טומאה כנגד ארובה הבית טהור הטומאה בבית נתן את רגלו מלמעלן טהור הטומאהכנגד ארובה נתן את רגלו מלמעלן ר' מאיר מטמא וחכמים אומרים אם טומאה קדמה את רגלו טמא אם רגלו קדמה את הטומאה טהור ר' שמעוןאומר שתי רגלים זו ע"ג זו שקדמו את הטומאה משך הראשון את רגלו ונמצא רגלו של שני שם טהור מפני שקדמה רגלו של ראשון את הטומאה

ר' עובדיה מברטנורא

אין בארובה פותח טפח

הא קא משמע לן דאפילו בפחות מטפח לא אמרינן בטומאה לבוד

נתן את רגלו

טהור הנותן, דכסתום דמי לגביה. שאין טומאה נכנסת לאוהל ולא יוצאה ממנו בפחות מפותח טפח

אם טומאה קדמה את רגלו טמא

שהרי בעת שנתן רגלו האהיל על הטומאה

ואם רגלו קדמה את הטומאה טהור

שקודם שבאה הטומאה כבר נעשה אוהל סתום, ובשעה שנכנסה בו הטומאה אין שם בארובה פותחטפח כדי שתצא ממנה הטומאה

שתי רגלים זו על גב זו

של שני אנשים, ונתן הראשון רגלו על פי ארובה ורגל של שני מונח על רגלו של ראשון, ואח"כ נכנסה טומאה בבית תחתהארובה, ואח"כ הסיר הראשון את רגלו ונמצאת רגל השני מונחת על פי הארובה, אע"פ ששני זה האהיל על הטומאה כשהסיר הראשון את רגלו,השני טהור, מפני שקדמה רגלו של ראשון את הטומאה. ואין הלכה כר' שמעון ולא כר' מאיר