Keilim 22:2-3

משנה ב

השלחן שנטלה אחת מרגליו טהור נטלה שניה טהור נטלה השלישית טמא כשיחשוב עליו רבי יוסי אומר אין צריך מחשבה וכןהדלופקי

ר' עובדיה מברטנורא

ניטלה אחת מרגליו טהור

דלא חזי לשלחן, שהרי אינו ראוי לאכול עליו

ניטלה שלישית טמא

שראוי לאכול עליו כמו על גבי טבלא. והוא שיחשוב לאכול עליו

אינו צריך מחשבה

דכיון שראוי לאכול עליו הרי הוא מקבל טומאה

וכן הדלופקי

דינו כדין השלחן, וכשם שנחלקו בשלחן כך נחלקו בדלופקי. ואין הלכה כר' יוסי

——————————

משנה ג

ספסל שניטל אחד מראשיו טהור ניטל השני טהור אם יש בו גובה טפח טמא שרפרף שניטל אחד מראשיו טמא וכן הכסא שלפניקתדרא

ר' עובדיה מברטנורא

ספסל

דף רחב וארוך, בראשו אחד תקוע מתחתיו דף גבוה וכן בראשו השני, כדי להגביהו מן הקרקע שיהיה ראוי לישב עליו

ניטל השני טהור

ולא דמי לשלחן דכשנטלו שלש רגליו טמא, דספסל שנשברו שני ראשיו לא חזי לישיבה, שהיושב עליו כיושבעל גבי קרקע

אם יש בו גובה טפח טמא

שהדף העב טפח חזי לישיבה

שרפרף

ספסל להדום רגליו של אדם

הכסא שלפני קתדרא

דינו כשרפרף