Keilim 16:2-3

משנה ב

הסלים של עץ משיחסום ויקנב ושל תמרה אע"פ שלא קינב מבפנים טמא שכן מקיימין כלכלה משיחסום ויקנב ויגמור את התלויהבית הלגינין ובית הכוסות אע"פ שלא קינב מבפנים טמא שכן מקיימין

ר' עובדיה מברטנורא

הסלים של עץ

מאימתי גמר מלאכתן

משיחסום

כשאדם עושה קופה או סל וגומר את שפתו, זו היא החסימה

ויקנב

לאחר שגומר השפה, ונשתיירו קסמין ראשי קרומיות הבולטין פוסקן וקוטמן, וזו היא קניבה

של תמרה

סלים העשויין מחריות של דקל

שכן מקיימין

בלא קניבה

כלכלה

סל של גמי

התלויה

שיגמור החבל שתולה בה

בית הלגינים

כלי שמניחים בו לגינין לשמור

בית הכוסות

כלי שמצניעין בו כוסות

------------------------------

משנה ג

הקנונין הקטנים והקלתות משיחסום ויקנב הקנונים הגדולים והסוגין הגדולים משיעשה ב' דורים לרחב שלהם ים נפה וכברה וכף שלמאזנים משיעשה דור אחד לרחב שלהן הקופה משיעשה ב' צפירות לרחב שלה והערק משיעשה בו צפירה אחת

ר' עובדיה מברטנורא

הקנונין

קנון שבוררים בו קטנית. והוא נעשה מחריות של דקל

קלתות

קופות קטנות

סוגים

קופות גדולות

שני דורים לרוחב שלהן

לאחר שארגו שולי הקופה, אורגים סביבותיה עגולים כפי מה שרוצה שתהיה רחבה בדפנותיה בגבהה,ואותן עיגולים של דפנות קרויין דורים

וכן של מאזנים

הבסיס שנותנים עליו המאזנים

דור אחד

משיגביה על שפתו עיגול אחד

שתי צפירות

שתי סיבובים

והערק

שאין שפתו גבוהה כשפת הקופה

משיעשה צפירה אחת טמא

וערק עשוי משעם וארכו יותר מרחבו, כתיבה של רצענים. וקרוי ערק. תרגום ועד שרוך נעל ועד ערקת מסאנא. ומשום דכלי גמי ושעם דין כלי עץ יש להם, הלכך תנינהו גבי הדדי עם כלי עץ