Kerisos 5:6-7

משנה ו

חתיכה של חלב וחתיכה של קדש אכל את אחת מהן ואין ידוע איזו מהן אכל מביא אשם תלוי אכל את השניה מביא חטאת ואשם ודאי אכל אחד את הראשונה ובא אחר ואכל את השניה זה מביא אשם תלוי וזה מביא אשם תלוי רבי שמעון אומר שניהם מביאים חטאת ואשם רבי יוסי אומר אין שנים מביאים חטאת ואשם

ר' עובדיה מברטנורא

חתיכה של חלב וחתיכה של קודש כו' מביא אשם תלוי

 אפילו לרבנן דאמרי אין מביאים אשם תלוי על ספק מעילות, הכא מודו דחייב, משום חתיכה של חלב

 

מביא חטאת ואשם ודאי

על החתיכה של חלב מביא חטאת, ועל בשר של קודש אשם ודאי

 

חטאת ואשם

בשותפות. ומתנה, אם אני אכלתי חלב ואתה קודש יהא חלקי באשם מחול לך וחלקך בחטאת מחול לי. ואם אני אכלתי קודש ואתה חלב יהא חלקי בחטאת מחול לך וחלקך באשם מחול לי

 

אין שנים מביאים חטאת ואשם

בשותפות, אלא זה מביא אשם תלוי וזה מביא אשם תלוי. והיינו תנא קמא. והא קמשמע לן דתנא קמא הוא ר' יוסי והלכה כמותו

——————————  

משנה ז

חתיכה של חלב וחתיכה של חלב קדש אכל את אחת מהן ואין ידוע איזו מהן אכל מביא חטאת רבי עקיבא אומר מביא אשם תלוי אכל את השניה מביא שתי חטאות ואשם ודאי אכל אחד את הראשונה ובא אחר ואכל את השניה זה מביא חטאת וזה מביא חטאת רבי עקיבא אומר זה מביא אשם תלוי וזה מביא אשם תלוי רבי שמעון אומר זה חטאת וזה חטאת ושניהם מביאים אשם אחד רבי יוסי אומר אין שנים מביאין אשם אחד

ר' עובדיה מברטנורא

חתיכה של חלב וחתיכה של חלב קודש כו' מביא חטאת

 דממה נפשך חלב אכל

 

ר' עקיבא אומר

אף אשם תלוי כחטאת, משום ספק מעילות. ואין הלכה כרבי עקיבא

 

מביא שתי חטאות

והוא שאכלן בשתי העלמות. שאם לא היתה שם ידיעה בינתים, אינו חייב אלא אחת

 

זה מביא אשם תלוי וכו’

מוסף על החטאת שהוא צריך להביא משום אוכל חלב מביא אשם תלוי משום ספק מעילות

 

ושניהם מביאין אשם אחד

בשותפות ומתנין

 

רבי יוסי אומר כו’

ות"ק ר' יוסי הוא והלכה כמותו