Menachos 3:6-7

משנה ו

שני שעירי יום הכפורים מעכבין זה את זה שני כבשי עצרת מעכבין זה את זה שתי חלות מעכבות זו את זו שני סדרים מעכבין זה את זה שני בזיכין מעכבין זה את זה הסדרים והבזיכין מעכבין זה את זה שני מינים שבנזיר שלשה שבפרה ארבעה שבתודה ארבעה שבלולב ארבעה שבמצורע מעכבין זה את זה שבע הזיות שבפרה מעכבות זו את זו שבע הזיות של בין הבדים ושעל הפרוכת ושעל מזבח הזהב מעכבות זו את זו 

ר' עובדיה מברטנורא

שני שעירי יום הכיפורים

השעיר אשר עלה עליו הגורל לה' ושעיר המשתלח לעזאזל 

שני כבשי עצרת

שני כבשי שלמים שבאים חובה על שתי הלחם 

שתי חלות

שתי הלחם של עצרת 

ושני סדרים

שתי מערכות של לחם הפנים, שש חלות לכל מערכת 

שני בזיכין

שתי כפות שבהן הלבונה, ונתונים על שתי המערכות 

הסדרים והבזיכין מעכבן זה את זה

שאם אין מערכות של לחם על השלחן לא יתן בו את הבזיכין של לבונה. ואם אין בזיכין לא יתן את הלחם

שני מינים שבנזיר

חלות מצות ורקיקי מצות 

ושלשה שבפרה אדומה

עץ ארז ואזוב ושני תולעת 

ארבעה שבתודה

ארבעה מינים של לחם שמביאים על שלמי תודה, חלות מצות, ורקיקי מצות, וסולת מורבכת, וחלות לחם חמץ 

ארבעה שבלולב

לולב ואתרוג הדס וערבה. אם נוטל ארבעתן בכל היום כולו אע"פ שנוטל אחד מהן בשחרית ואחד בין הערבים יצא, דקיימא לן לולב אין צריך אגד. אבל אם חסר אחד מן המינים ונטל כל השלשה, לא קיים מצוה כלל

ארבעה שבמצורע

עץ ארז ואזוב ושני תולעת והצפור החיה

שבע הזיות שבפרה

אדומה. דכתיב והזה אל נוכח פני אוהל מועד מדמה שבע פעמים 

שבע הזיות של בין הבדים

ביום הכיפורים. דכתיב ולפני הכפורת יזה שבע פעמים 

ושעל הפרוכת ושעל מזבח הזהב

ביום הכיפורים, ובפר כהן משיח, ובפר העלם דבר של צבור, ושעירי עבודה זרה. שכל אלו טעונים הזיה על הפרוכת ועל מזבח הזהב כמו שמפורש בפרשת ויקרא ובאחרי מות. ושעירי עבודה זרה מרבינן להו מקרא דכתיב עשה לפר כאשר עשה לפר החטאת. לפר, זה פר כהן משיח. החטאת, אלו שעירי עבודה זרה. וארבע מתנות שעל ארבע קרנות שעל מזבח הזהב נמי מעכבות זו את זו, אף על פי שלא הוזכרו במשנה 

 ——————————————————————————

משנה ז

שבעה קני מנורה מעכבין זה את זה שבעה נרותיה מעכבין זה את זה שתי פרשיות שבמזוזה מעכבות זו את זו ואפילו כתב אחד מעכבן ארבע פרשיות שבתפילין מעכבות זו את זו ואפילו כתב אחד מעכבן ארבע ציציות מעכבות זו את זו שארבעתן מצוה אחת ר' ישמעאל אומר ארבעתן ארבע מצות

ר' עובדיה מברטנורא

שבעה קני מנורה

כדכתיב וששה קנים יוצאים מצדיה, והקנה האמצעי, הרי שבעה קני מנורה 

שתי פרשיות שבמזוזה

שמע והיה אם שמוע 

ואפילו כתב אחד מעכבן

אפילו אות אחת שהיא דבוקה לחברתה ואינה מוקפת גויל כהלכתה פסול במזוזה ובתפילין ובספר תורה 

ארבע פרשיות שבתפילין

קדש והיה כי יביאך שמע והיה אם שמוע 

מעכבות זו את זו

בין בתפלה של ראש שכותבין כל פרשה ופרשה בקלף בפני עצמו, בין בתפלה של יד שכל ארבעתן כתובים בקלף אחד 

ארבעתן ארבע מצות

ואין מעכבות זו את זו ואין הלכה כרבי ישמעאל