Zevachim 7:2-3

משנה ב

עולת העוף שעשאה למעלה כמעשה עולה לשם עולה כשרה כמעשה עולה לשם חטאת כשרה ובלבד שלא עלתה לבעלים כמעשה חטאת לשם עולה כמעשה חטאת לשם חטאת פסולה עשאה למטה כמעשה כולן פסולה

ר' עובדיה מברטנורא

עולת העוף שעשאה למעלה

כהלכתה שהיא נעשית למעלה

 

כמעשה עולה לשם עולה

אף על פי ששינה במליקתה שלא הבדיל. ומן הדין היה לו להבדיל, אפילו הכי כשרה

 

כמעשה עולה לשם חטאת כשרה

דכל הזבחים שנזבחו שלא לשמן כשרים אלא שלא עלו לבעלים לשם חובה, חוץ מן הפסח ומן החטאת

 

עשאה למטה כמעשה כולן

כמעשה אחד מכולן, ואפילו כמעשה עולה לשם עולה

 

פסולה

הואיל ועשאה למטה פסולה

---------------------------------------

משנה ג

וכולן אינן מטמאות בבית הבליעה ומועלין בהן חוץ מחטאת העוף שעשאה למטה כמעשה חטאת לשם חטאת

ר' עובדיה מברטנורא

כולן אינן מטמאות בבית הבליעה

אע"פ שנפסלו, מליקתן מטהרתן מידי נבילה, ואין מטמאין בבית הבליעה כדין נבלת עוף טהור שהאוכלה אע"פ שלא נגע בה כגון שתחבה לו חבירו בבית הבליעה נטמא טומאה חמורה לטמא בגדים שעליו, אבל אלו אף על פי שאין מליקתן מתירתן באכילה מפני הפסול שאירע בהן, מכל מקום מטהרתן ומוציאתן מידי נבילה

 

ומועלין בהן

הנהנה מהן בשוה פרוטה מביא קרבן מעילה כדין כל נהנה מן ההקדש. ואפילו חטאת, הואיל ונפסלה ולא היה בה שעת היתר לכהנים, לא יצאה מידי מעילה

 

חוץ מחטאת העוף שעשאה למטה כמעשה חטאת לשם חטאת

דכשרה היא ויש בה שעת היתר לכהנים, ושוב אין בה מעילה אפילו לזר