Eiruvin 10:4-5

משנה ד

זיז שלפני חלון נותנין עליו ונוטלין ממנו בשבת עומד אדם ברשות היחיד ומטלטל ברשות הרבים ברשות הרבים ומטלטל ברשות היחיד ובלבד שלא יוציא חוץ מד' אמות

ר' עובדיה מברטנורא

זיז אבן או עץ הבולט מן הכותל על אויר רה"ר גבוה עשרה טפחים מהקרקע של רשות הרבים

נותנין עליו בני עליה, ונוטלים ממנו, שאויר רשות הרבים אינה הולכת אלא עד עשרה. ודוקא כלים הנשברים כגון כוסות וצלוחיות הוא דנותנים עליו. אבל כלים שאינם נשברים לא, דלמא נפלו ברה"ר ואתי לאתויינהו

עומד אדם ברה"י בבית או על הגג, ונוטל חפץ כאן ומניח כאן ברה"ר, ואעפ"י שאין ראשו ורובו עומד ברה"ר במקום החפץ, ולא גזרינן שמא יביאנו אצלו

ובלבד שלא יוציאנו מד' אמותיו שהיה מונח בו

------------------------------------- משנה ה

לא יעמוד אדם ברשות היחיד וישתין ברשות הרבים ברשות הרבים וישתין ברשות היחיד וכן לא ירוק ר' יהודה אומר אף משנתלש רוקו בפיו לא יהלך ד' אמות עד שירוק

ר' עובדיה מברטנורא

וישתין ברה"ר דמפיק ברה"י לרה"ר. ואם השתין חייב חטאת. ואע"ג דבעינן עקירה מע"ג מקום שיש בו ד' על ד', השתן וכן הרוק הוו כמונחים במקום שיש בו ד' על ד

משנתלש רוקו והוא שנתעגל ונתהפך בפיו. ואין הלכה כר"י