Succah 1:9-10

משנה ט

המשלשל דפנות מלמעלה למטה אם גבוה מן הארץ שלשה טפחים פסולה מלמטה למעלה אם גבוה מן הארץ עשרה טפחים כשרה ר' יוסי אומר כשם שמלמטה למעלה עשרה טפחים כך מלמעלה למטה עשרה טפחים הרחיק את הסיכוך מן הדפנות שלשה טפחים פסולה

ר' עובדיה מברטנורא

המשלשל מוריד. שהתחיל לארוג הדפנות סמוך לסכך ואורג ובא כלפי מטה

שלשה טפחים פסולה היינו שיעור שיזדקר הגדי בבת אחת ויכנס, דאמרן דבכהאי גוונא אינה מחיצה

כיון שהגיע לעשרה כשרה ואפי' אינן מגיעות לסכך ומופלגות ממנו הרבה

רבי יוסי אומר כשם שמלמטה למעלה דיו באריגת עשרה

כך מלמעלה למטה ואפילו גבוהות מן הארץ הרבה. דסבר מחיצה תלויה מתרת. ואין הלכה כר' יוסי

הרחיק את הסיכוך לאו בגובה קאמר, אלא ברוחב, שהניח אויר בין דופן לסכך, באורך הסוכה או ברחבה

---------------------------

משנה י

בית שנפחת וסיכך על גביו אם יש מן הכותל לסיכוך ארבע אמות פסולה וכן חצר שהיא מוקפת אכסדרה סוכה גדולה שהקיפוה בדבר שאין מסככים בו אם יש תחתיו ארבע אמות פסולה

ר' עובדיה מברטנורא

בית שנפחת גגו באמצעו, והדפנות רחוקות מן הסכך כשר

אם יש מן הכותל לסכך כשר ארבע אמות פסולה פחות מכאן כשרה. דהלכה למשה מסיני דאמרינן דופן עקומה עד ד' אמות, ורואים תקרת הבית כאילו נעקם ראש הדופן ובא עד הסכך הכשר. ולא יישן תחתיה

וכן בחצר שהיא מוקפת אכסדרה וסיכך באוירה של חצר, רחוק מכותלי האכסדרה. ואכסדרה הוא מקום מוקף מג' מחיצות

סוכה גדולה כל שאילו ינטל הסכך פסול, ישאר בה שבעה טפחים על שבעה טפחים סכך כשר. זו היא סוכה גדולה

שהקיפוה בדבר שאין מסככין בו דוקא מן הצד אמרינן שאין סכך פסול פוסל אלא בארבע אמות, משום טעמא דדופן עקומה. אבל באמצע הסוכה פוסל בארבעה טפחים. ואויר שאין שם סכך כלל בין באמצע בין מן הצד, פוסל בג' טפחים