Succah 2:2-3

משנה ב

הסומך סוכתו בכרעי המטה כשרה רבי יהודה אומר אם אינה יכולה לעמוד בפני עצמה פסולה סוכה המדובללת ושצלתה מרובה מחמתה כשירה המעובה כמין בית אף על פי שאין הכוכבים נראים מתוכה כשרה

ר' עובדיה מברטנורא

רבי יהודה אומר אם אינה יכולה לעמוד בפני עצמה פסולה רבי יהודה לטעמיה דאמר סוכה דירת קבע בעינן. ואין הלכה כר' יהודה

מדובללת שלא השכיב הקנים יחד זה אצל זה, אלא קנה עולה וקנה יורד ומתוך כך חמתה מרובה מצלתה, ואשמעינן מתניתין דאמרינן רואים כאילו היו מושכבים בשוה ואם אז צלתה מרובה כשרה

------------------------------------

משנה ג

העושה סוכתו בראש העגלה או בראש הספינה כשרה ועולין לה ביום טוב בראש האילן או על גבי גמל כשירה ואין עולין לה ביום טוב שתים באילן ואחת בידי אדם או שתים בידי אדם ואחת באילן כשרה ואין עולין לה ביום טוב שלש בידי אדם ואחת באילן כשרה ועולין לה ביום טוב זה הכלל כל שניטל האילן ויכולה לעמוד בפני עצמה כשרה ועולין לה ביום טוב

ר' עובדיה מברטנורא

בראש העגלה אע"ג דמטלטלה ולא קביעי

בראש הספינה שבים, שהרוח שולטת שם ועוקרתה

כשירה דדירה קרינא ביה. והוא שתהא יכולה לעמוד ברוח מצויה של יבשה

ועולין לה ביום טוב איידי דבעי למתני סיפא אין עולין, תנא רישא עולין

בראש האילן תיקן מושבו בראשו ועשה שם מחיצות וסכך

כשרה בחולו של מועד

ואין עולין לה ביו"ט דגזור רבנן דאין עולין באילן ואין משתמשין בו שמא יתלוש

שתים באילן סמך קרקע הסוכה רובה באילן, ועשה סביבה בראש האילן שתי דפנות ואחת עשה בידי אדם בארץ וסמך קרקעית הסוכה באמצע הדופן שעשה בארץ, והגביה הדופן ממנה ומעלה עשרה

או שתים בידי אדם ואחת באילן הואיל ואם ינטל תפול קרקעית הסוכה, שאין יכולה לעמוד בסמיכת שתים שבארץ, אין עולין לה ביום טוב, דמשתמש באילן