Rosh Hashana 3:4-5

משנה ד

בתעניות בשל זכרים כפופין ופיהן מצופה כסף ושתי חצוצרות באמצע שופר מקצר וחצוצרות מאריכות שמצות היום בחצוצרות

ר' עובדיה מברטנורא

בשל זכרים אילים

ושתי חצוצרות באמצע שני שופרות היו להם אחד מכאן ואחד מכאן, וחצוצרות באמצע

שמצות היום בחצוצרות דסתם תענית על צרת צבור, וכתיב על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות. ודוקא במקדש עושין כן, אבל בגבולים בזמן שיש שופר אין חצוצרות ובזמן שיש חצוצרות אין שופר, דכתיב בחצוצרות וקול שופר הריעו לפני המלך ה', לפני המלך ה' אין, שלא לפני המלך ה' לא

---------------------------- משנה ה

שוה היובל לראש השנה לתקיעה ולברכות רבי יהודה אומר בראש השנה תוקעין בשל זכרים וביובלות בשל יעלים

ר' עובדיה מברטנורא

שוה היובל לר"ה לתקיעה בפשוטים. ואע"ג דתקיעה ביובל לא לתפלה ולא לזכרון אלא לסימן שילוח עבדים וחזרות שדות לבעליהן, אפ"ה כעין ר"ה בעי, דגמרינן בגזירה שוה משביעי שביעי, שיהיו כל תקיעות שבחדש השביעי שוות זו כזו. פ"א לתקיעה, למנין התקיעות. ולברכות, למנין הברכות. דבעי למימר מלכיות זכרונות ושופרות ביוה"כ של יובל כמו בר"ה

רבי יהודה אומר כו ואין הלכה כרבי יהודה ולא כת"ק. אלא הלכה בין ר"ה בין יום הכיפורים של יובל, שניהם בשל זכרים כפופים