Rosh Hashana 4:2-3

משנה ב

ועוד זאת היתה ירושלם יתירה על יבנה שכל עיר שהיא רואה ושומעת וקרובה ויכולה לבא תוקעין וביבנה לא היו תוקעין אלא בבית דין בלבד

ר' עובדיה מברטנורא

ועוד זאת היתה ירושלים מתניתין חסורי מחסרא והכי קתני, בירושלים היו תוקעין בכל העיר כל זמן שב"ד יושבים במקדש, שב"ד יושבין עד ששה שעות ביום. וביבנה לא היו תוקעין בכל העיר אלא בפני ב"ד. ועוד זאת היתה ירושלים יתירה על יבנה כו

כל עיר שהיא רואה ירושלים. פרט ליושבת בנחל שאע"פ שהיתה קרובה לא היו תוקעין בה

ושומעת פרט ליושבת בראש ההר

וקרובה פרט ליושבת חוץ לתחום

ויכולה לבא פרט למפסיק לה נהר

------------------------------- משנה ג

בראשונה היה הלולב ניטל במקדש שבעה ובמדינה יום אחד משחרב בית המקדש התקין רבן יוחנן בן זכאי שיהא לולב ניטל במדינה שבעה זכר למקדש ושיהא יום הנף כולו אסור

ר' עובדיה מברטנורא

לולב ניטל במקדש שבעה דכתיב ושמחתם לפני ה' אלהיכם שבעת ימים

ובמדינה יום אחד דכתיב ולקחתם לכם ביום הראשון

ושיהא יום הנף יום הנפת העומר

כולו אסור לאכול מן החדש. וטעמא מפורש בפרק לולב הגזול