Nedarim 6:2-3

משנה ב

הנודר ממעשה קדירה אין אסור אלא ממעשה רתחתה אמר קונם היורד לקדירה שאיני טועם אסור בכל המתבשלין בקדירה

ר' עובדיה מברטנורא

ממעשה רתחתה אוכל עשוי מקמח שהורתח בקדרה. וכללא דמלתא, בנדרים הלך אחר לשון בני אדם לפי הזמן והמקום, ואי איכא דוכתא דקרו לצלי מבושל ולמבושל צלי, הנודר מן המבושל אסור בצלי, וכן כל כיוצא בזה. ואי רובא קרי ליה הכי ומיעוטא קרי ליה הכי, לא אמרינן זיל בתר רובא אלא הוי ספק נדרים, וכל ספק נדרים להחמיר

----------------------------- משנה ג

מן הכבוש אין אסור אלא מן הכבוש של ירק כבוש שאיני טועם אסור בכל הכבושים מן השלוק אינו אסור אלא מן השלוק של בשר שלוק שאיני טועם אסור בכל השלקים מן הצלי אין אסור אלא מן הצלי של בשר דברי רבי יהודה צלי שאיני טועם אסור בכל הצלויים מן המליח אין אסור אלא מן המליח של דג מליח שאיני טועם אסור בכל המלוחים

ר' עובדיה מברטנורא

אינו אסור אלא מן הכבוש של ירק דסתם כבוש של ירק היא

כבוש שאיני טועם משמע כל מיני כבוש. וכן שלוק צלוי מליח, בלא ה"א, משמע כל מינים של שלוק ושל צלוי ושל מליח