Gittin 5:9-6:1

משנה ט

משאלת אשה לחברתה החשודה על השביעית נפה וכברה ורחים ותנור אבל לא תבור ולא תטחן עמה אשת חבר משאלת לאשת עם הארץ נפה וכברה ובוררת וטוחנת ומרקדת עמה אבל משתטיל המים לא תגע עמה לפי שאין מחזיקין ידי עוברי עבירה וכולן לא אמרו אלא מפני דרכי שלום ומחזיקין ידי גוים בשביעית אבל לא ידי ישראל ושואלין בשלומן מפני דרכי שלום

ר' עובדיה מברטנורא

החשודה על השביעית לשמור פירות שביעית ולהצניעם מן הביעור ואילך

לא תבור ולא תטחון עמה לסייעה, מפני שאסור לסייע בידים ידי עוברי עבירה בשעת העבירה

לאשת עם הארץ החשודה על המעשרות

ובוררת וטוחנת לפי שרוב עמי הארץ מעשרין הן

אבל משתטיל המים בעיסה

לא תגע עמה לפי שמשגלגלה הוטבלה לחלה, וקא מיטמאה מחמת כלים טמאים שהרי הוכשרה לקבל טומאה, וזו מסייעתה לגלגל ואסור לגרום טומאה לחלה

וכולן לא אמרו כו לא התירו להשאילם כלים ולסייעם בלא שעת עבירה עצמה, אלא משום דרכי שלום

ומחזיקין ידי גוים לומר להם תחזקנה ידיכם

ושואלים בשלומם כל הימים ואפילו ביום חגם. ואע"פ שמטיל שם שמים על הנכרי, ששלום אחד משמותיו של הקב"ה

-------------------------------------- פרק ו

משנה א

האומר התקבל גט זה לאשתי או הולך גט זה לאשתי אם רצה לחזור יחזור האשה שאמרה התקבל לי גטי אם רצה לחזור לא יחזור לפיכך אם אמר לו הבעל אי אפשי שתקבל לה אלא הולך ותן לה אם רצה לחזור יחזור רבן שמעון בן גמליאל אומר אף האומרת טול לי גטי אם רצה לחזור לא יחזור: ר' עובדיה מברטנורא האומר התקבל. אם רצה לחזור יחזור - דגט חוב הוא לה ואין חבין לאדם שלא מדעתו

לא יחזור דכיון דאיהי שויתיה שליח הרי הוא כידה ונתגרשה מיד בקבלתו של זה

אף האומרת טול לי גיטי לשון קבלה הוא. והלכה כרבן שמעון בן גמליאל