Gittin 6:6-7

משנה ו

מי שהיה מושלך לבור ואמר כל השומע את קולו יכתוב גט לאשתו הרי אלו יכתוב ויתנו הבריא שאמר כתבו גט לאשתי רצה לשחק בה מעשה בבריא אחד שאמר כתבו גט לאשתי ועלה לראש הגג ונפל ומת אמר רבן שמעון בן גמליאל אמרו חכמים אם מעצמו נפל הרי זה גט אם הרוח דחאתו אינו גט

ר' עובדיה מברטנורא

ואמר כל השומע את קולו ופירש שמו ושם עירו

רצה לשחק בה הואיל ולא אמר תנו

מעשה בבריא מפרש בגמרא דחסורי מחסרא והכי קתני, ואם הוכיח סופו על תחלתו, הרי זה גט, ומעשה נמי בבריא וכו'. והלכה כרבן שמעון בן גמליאל

--------------------------- משנה ז

אמר לשנים תנו גט לאשתי או לשלשה כתבו גט ותנו לאשתי הרי אלו יכתבו ויתנו אמר לשלשה תנו גט לאשתי הרי אלו יאמרו לאחרים ויכתבו מפני שעשאן בית דין דברי ר' מאיר וזו הלכה העלה רבי חנינא איש אונו מבית האסורין מקובל אני באומר לשלשה תנו גט לאשתי שיאמרו לאחרים ויכתבו מפני שעשאן בית דין אמר רבי יוסי נומינו לשליח אף אנו מקובלין שאפילו אמר לבית דין הגדול שבירושלים תנו גט לאשתי שילמדו ויכתבו ויתנו אמר לעשרה כתבו גט לאשתי אחד כותב ושנים חותמין כולכם כתובו אחד כותב וכולם חותמין לפיכך אם מת אחד מהן הרי זה גט בטל

ר' עובדיה מברטנורא

אמר לשנים תנו גט לאשתי אע"ג דלא אמר כתבו ותנו, הרי אלו יכתבו בעצמן. ולא יאמרו לסופר אחר שיכתוב, ולא לעדים לחתום, דלאו ב"ד שוינהו לצוות על אחרים אלא עדים שוינהו, והן הן שלוחיו הן הן עדיו. ואם אמר לג' כתבו ותנו גט לאשתי, אע"פ שהן ראוין ליעשות ב"ד, כיון דבהדיא אמר להו כתבו, לאו ב"ד שוינהו אלא עדים

אמר לג' תנו ולא אמר כתבו

הרי אלו יאמרו לעדים אחרים, לכתוב ולחתום וליתן, מפני שעשאן ב"ד

מבית האסורים משמו של ר"ע שהיה חבוש בבית האסורים

נומינו לשליח אמרנו לרבי חנינא שנעשה שליח בהלכה זו לאמרה בבית המדרש

ילמדו אם אינם יודעים לכתוב. ילמדו לכתוב עד שיכתבוהו הן בעצמן