Kiddushin 3:2-3

משנה ב

האומר לאשה הרי את מקודשת לי על מנת שאתן לך מאתים זוז הרי זו מקודשת והוא יתן על מנת שאתן לך מכאן ועד שלשים יום נתן לה בתוך שלשים מקודשת ואם לאו אינה מקודשת על מנת שיש לי מאתים זוז הרי זו מקודשת ויש לו על מנת שאראיך מאתים זוז הרי זו מקודשת ויראה לה ואם הראה על השלחן אינה מקודשת

ר' עובדיה מברטנורא

הרי את מקודשת לי בפרוטה זו על מנת שאתן לך מאתים זוז

ויתן ומשיתן נתקדשה למפרע, דכל האומר על מנת כאומר מעכשיו דמי

הרי זו מקודשת ויש לו אם יש עדים שיש לו. ואם לא נודע שיש לו, הרי זו מקודשת מספק, שמא יש לו ומתכוין לקלקלה

ואם הראה על השלחן שהיה שולחני והראה על השלחן מעות שאינן שלו, אינה מקודשת

------------------------------- משנה ג

על מנת שיש לי בית כור עפר הרי זו מקודשת ויש לו על מנת שיש לי במקום פלוני אם יש לו באותו מקום מקודשת ואם לאו אינה מקודשת על מנת שאראיך בית כור עפר הרי זו מקודשת ויראנה ואם הראה בבקעה אינה מקודשת

ר' עובדיה מברטנורא

בית כור מקום הראוי לזרוע כור, שהוא שלשים סאין

ויש לו אם יש עדים שיש לו, מקודשת ודאי. ואם אין ידוע שיש לו, מקודשת מספק ולא אמרינן זוזי דעביד אינשי דמצנעי חיישינן דלמא אית ליה ומתכוין לקלקלה. אבל ארעא לא חיישינן דלמא אית ליה, דאם איתא דאית ליה ארעא, קלא אית ליה

ואם הראה בבקעה שאינה שלו. ואע"ג דנחת בה לחכירות או לקבלנות, אינה מקודשת