Baba Metzia 6:6-7

משנה ו

כל האומנין שומרי שכר הן וכולן שאמרו טול את שלך והבא מעות שומר חנם שמור לי ואשמור לך שומר שכר שמור לי ואמר לו הנח לפני שומר חנם

ר' עובדיה מברטנורא

כל האומנין קבלנים שמקבלים עליהם לעשות מלאכה בבתיהם

שומרי שכר להתחייב בגנבה ואבידה. דבההיא הנאה דתפס ליה אאגרא הוי עליה שומר שכר

וכולן שאמרו טול את שלך שכבר גמרתיו ואיני מעכבו לתפסו על שכרי ומאחר שתוליכנו תביא מעות, הרי הוא משם ואילך שומר חנם

שמור לי ואשמור לך שמור לי היום ואשמור לך למחר. אבל שמור לי אתה זה, ואני שומר לך זה האחר במקומו והכל בזמן אחד, זו שמירה בבעלים היא ופטור

הנח לפני שומר חנם אבל הנח לפניך, או הנח סתם, אפילו שומר חנם לא הוי. דלא קביל עליה נטירותא כלל

-------------------------------- משנה ז

הלוהו על המשכון שומר שכר רבי יהודה אומר הלוהו מעות שומר חנם הלוהו פירות שומר שכר אבא שאול אומר מותר אדם להשכיר משכונו של עני להיות פוסק עליו והולך מפני שהוא כמשיב אבדה

ר' עובדיה מברטנורא

הלוהו מעות

על המשכון שומר שכר בין הלוהו ואח"כ משכנו, בין משכנו ואחר כך הלוהו. ומאי שכר שכר מצוה

הלוהו מעות שומר חנם דלית ליה לר' יהודה שכר מצוה לענין דינא

הלוהו פירות שומר שכר דדרך פירות להרקיב. ואין הלכה כר' יהודה

מותר אדם להשכיר לאחרים

משכונו של עני שבידו

להיות פוסק עליו שכר

והולך תמיד ופוחת מן החוב. ודוקא במשכון דנפיש אגריה וזוטר פחתיה, כגון מרא וקרדום וכיוצא בהן. וכן הלכה