Horayos 3:4-5

משנה ד

ואיזהו המשיח המשוח בשמן המשחה לא המרובה בבגדים אין בין כהן המשוח בשמן המשחה למרובה בגדים אלא פר הבא על כל המצות ואין בין כהן משמש לכהן שעבר אלא פר יום הכפורים ועשירית האיפה זה וזה שוין בעבודת יום הכפורים ומצווין על הבתולה ואסורין על האלמנה ואינן מטמאין בקרוביהן ולא פורעין ולא פורמין ומחזירין את הרוצח ר' עובדיה מברטנורא

המרובה בבגדים לאחר שנגנזה צלוחית של שמן המשחה היה כ"ג נכנס לכהונה גדולה בלבישת שמונה בגדים, כדכתיב ומלא את ידו ללבוש את הבגדים

אלא פר הבא על כל המצות שאין מרובה בבגדים מביא פר על שגגתו, דכהן המשיח כתיב

בעבודת יוה"כ שאין עבודת אותו היום כשרה אלא בכ"ג בלבד, וכהן המשמש וכהן שעבר שוין בה ולא פורעין ולא פורמין כדכתיב בכהן גדול את ראשו לא יפרע ובגדיו לא יפרום

ומחזירין את הרוצח אם מת אחד מהם, חוזר הרוצח מעיר מקלטו, כדכתיב עד מות הכהן הגדול

----------------------------- משנה ה

כהן גדול פורם מלמטה וההדיוט מלמעלה כהן גדול מקריב אונן ולא אוכל וההדיוט לא מקריב ולא אוכל

ר' עובדיה מברטנורא

כ"ג פורם מלמטה אם מת לו מת שחייב לקרוע עליו קורע מלמטה בכנף בגדו הסמוך לרגליו. והאי דכתיב ובגדיו לא יפרום, שאינו פורם כשאר כל אדם

מלמעלה כנגד החזה סמוך לכתף, כשאר העם

אונן מי שמת לו אחד משבעה קרובים שחייב להתאבל עליו, יום המיתה כולו בין נקבר המת בין לא נקבר הוא אונן דאורייתא, ומיום המיתה ואילך כל זמן שלא נקבר המת הוא אונן דרבנן, ויום הקבורה הוא אונן דרבנן כל אותו היום אפילו לאחר קבורה, ומשנקבר המת ביום ראשון של מיתה כל הלילה שלאחריו הוא אונן דרבנן

כ"ג מקריב אונן ולא אוכל מן הקדשים. שכן מצינו באהרן ביום שמתו נדב ואביהוא אמר ואכלתי חטאת היום הייטב בעיני ה', על האכילה היה מקפיד לא על ההקרבה. ודוקא אהרן שהוא כ"ג, אבל בניו שהיו כהנים הדיוטים היו אסורים אותו היום בין להקריב בין לאכול